Suomen Urheiluliitto on julkaissut yleisurheilun uuden brändi-ilmeen. Brändistrategian SUL on rakensi yhdessä mainostoimisto Avidlyn kanssa.

– Uuden brändin arvoja ovat yhdenvertaisuus, yhteenkuuluvuus ja pysäyttämättömyys. Missiona on tehdä yleisurheilusta laji, joka aktivoi Suomen, kiteyttää SUL:n puheenjohtaja Riikka Pakarinen.

– Brändiuudistuksen tavoite oli luoda yleisurheilulle uusi kokonaisvaltainen visio, missio ja päämäärä, jota viestitään raikkaalla ja huomiota herättävällä visuaalisella ilmeellä.

Uuden brändistrategian mukana SUL-logo poistuu käytöstä ja tilalle tulee Suomen Yleisurheilu -logo. Liiton virallinen nimi ei muutu. Se säilyy Suomen Urheiluliittona. Suomen Yleisurheilu on brändinimi, joka kuvaa koko suomalaista yleisurheilua.

– Tässä mukaillaan Kansainvälistä yleisurheiluliittoa, World Athleticsiä ja Euroopan yleisurheiluliittoa, European Athleticsiä, sanoo SUL:n toimitusjohtaja Harri Aalto.

Brändistrategian pohjustuksesi toteutettiin laaja taustatutkimustyö yleisurheilun mielikuvasta, vahvuuksista, mutta myös heikkouksista.

– Teimme myös julkisen kyselyn, johon vastasi noin 2000 suomalaista, Aalto kertoo.

Ohessa tiedostona SUL:n brändin keskeiset asiat visio, missio, positio ja brändilupaus

Yleiskatsaus: Yleisurheilun brändi 2024

Brändikirja:

Yleisurheilun brändi 2024

Suomen Yleisurheilu-logot:

SUL logo FI cmyk sininen

SUL logo FI cmyk musta