NUORTEN KESTÄVYYSJUOKSIJOIDEN YHTEISHARJOITUKSET

Syksy 2018

Nuorten kestävyysjuoksijoiden yhteistreenit Pirkkolan Urheilupuistossa jatkuvat syyskaudella tiistaina 2.10. klo 17.00 alkaen. Kokoontuminen on Pirkkolan urheilukentän vieressä sijaitsevan huoltorakennuksen aulassa (sama paikka kuin aina ennenkin). Nuorten harjoitukset ovat tarkoitettu kaikille n. 12-20-vuotiaille juoksijoille. Samaan aikaan Pirkkolassa harjoittelee myös aikuisia maajoukkuetason kestävyysjuoksijoita.

Harjoituksissa on yleensä paikalla kolme valmentajaa. Nuorten valmentajana toimii Joni Oilinki, aikuisten keskimatkan juoksijoiden valmentajana Ari Paunonen ja aikuisten kestävyysjuoksijoiden valmentajana Tommy Ekblom.

Harjoituksia pidetään lähes viikoittain lokakuulta toukokuulle. Kun harjoituksissa on paikalla samanaikaisesti uraansa aloittelevista nuorista aina maajoukkuejuoksijoihin on harjoitusten tunnelma ja fiilis taattu. Nuorilla ja aikuisilla kilpajuoksijoilla on kuitenkin oma vastuuvalmentajansa ja harjoitukset  tehdään omina ryhminä.

Vaikka harjoituksessa on mukana eri-ikäisiä ja -tasoisia urheilijoita, rakennetaan harjoitukset siten, että kaikilla on mahdollisuus tehdä harjoitus oman tasonsa mukaisesti, mikä mahdollistaa myös parhaan mahdollisen kehittymisen.

Harjoitusten tarkoituksena on:

- Tukea alueen eri seuroja kestävyysjuoksutoiminnan kehittämisessä. Harjoitukset täydentävät erinomaisesti seurojen nuorisovalmennusryhmissä harjoittelevien kestävyysjuoksusta kiinnostuneiden nuorten harjoittelua.

- Luoda alueen nuorille kestävyysjuoksijoille mahdollisuuden tehdä laadukkaita yhteisharjoituksia muiden saman ikäisten urheilijoiden kanssa yli seurarajojen.

- Harjoituksissa keskitytään harjoituskausittain olennaisimpien kestävyysharjoitusten tekemiseen. Esimerkiksi syksyllä painotuksena on vauhtikestävyys eri-ikäisille soveltuvin tavoin tehtynä. Harjoituksissa on mukana myös juoksutekniikkaan ja liikkuvuuteen liittyviä osioita.

Harjoitusohjelma, syksy 2018:

Alkuverryttely n. 15min, liikkuvuus ja juoksutekniikkaosio n. 20min.

Pääharjoitus:

2.10.  3-5 x 6 min (vk) / 90 s palautus 

9.10.  2-4 x 8 min (vk) / 90 s palautus

16.10. 2-3 x 3km (vk) / 90 s palautus / nuorimmat 3-4x6min (vk) 90 s palautus

23.10.  3-5 x 6 min (vk) / 90 s palautus + 5-8x30 s mäkiveto

30.10.   2-4 x 8 min (vk) / 90 s palautus

6.11.    1-2 x 3km  (vk) / 90 s palautus  +  määräintervallit 1-2x8x200m/200m (mahdollisuus juosta aidoilla)

13.11.  2-3 x 3km (vk) / 90 s palautus / nuorimmat 3-4x6min (vk) 90 s palautus

17.11 AKTIA-cup

20.11.   3-5 x 8 min (vk) / 90 s palautus

27.11.  3-5 x 6 min (vk) / 90 s palautus + 5-8x30 s mäkiveto

4.12.    2-3 x 3km (vk) / 90 s palautus / nuorimmat 3-4x6min(vk) 90 s palautus

11.12.   3-5 x 6 min (vk) / 90 s palautus + 5-8x30 s mäkiveto

15.12. AKTIA-cup 5km tai 10km 

18.12. 3-5 x 8 min (vk) / 90 s palautus

Kestävyysjuoksijat/valmentaja Tommy Ekblom                        

PVM            HARJOITUS                    

02.10.         3 x 3 km VK-alue / 90 s, 1 km VK-alue               

09.10.         3 x 3 km VK-alue / 90 s, 1 km VK-alue               

16.10.         4 x 3 km VK-alue / 90 s                     

23.10.         4 x 3 km VK-alue / 90 s                     

30.10.         2 x 3 km, 1 x 2 km, 2 x 1 km VK-alue/ 90 s       

06.11.         2 x 3 km, 1 x 2 km, 2 x 1 km VK-alue / 90 s      

13.11.         2 x 3 km / 90 s VK-alue, 4 x 1 km / 2 min VK + MK-alue     

17.11.         AKTIA-cup 10 km         

20.11.         4 x 3 km VK-alue / 90 s                     

27.11.         2 x 3 km, 1 x 2 km, 2 x 1 km / 90 s VK + MK-alue                 

04.12.         2 x 3 km, 1 x 2 km, 2 x 1 km / 90 s VK + MK-alue                 

11.12.         2 x 3 km / 90 s VK-alue, 4 x 1 km / 2 min VK + MK-alue     

15.12.         AKTIA-cup 10 km         

18.12.         4 x 3 km VK-alue / 90 s                     

Keskimatkan juoksijat/valmentaja Ari Paunonen                              

PVM            HARJOITUS                    

02.10.         2–3 x 3 km VK-alue / 90 s                

09.10.         3 km + 2 km + 1 km VK-alue / 90 s

16.10.         3–4 x 2 km VK-alue / 90 s                

23.10.        4–6 x 1 km VK-alue / 90 s                

30.10.         3 km + 2 km + 1 km VK-alue / 90 s

06.11.         3–4 x 2 km VK-alue / 90 s                

13.11.         4–6 x 1 km VK-alue / 90 s                

17.11.         AKTIA-cup 10 km tai 5 km               

20.11.         2–3 x 3 km VK-alue / 90 s

27.11.         3 km + 2 km + 1 km VK-alue / 90 s

04.12.         3–4 x 2 km VK-alue / 90 s                

11.12.        4–6 x 1 km VK-alue, loppu MK / 90 s                 

15.12.         AKTIA-cup 10 km tai 5 km               

18.12.         2–3 x 3 km VK-alue / 90 s

Harjoitusten hinnat:

Lisenssiurheilijoilta syyskausi 30 euroa.

Nuorten valmentajat ovat tietenkin tervetulleita mukaan harjoituksiin ilman maksua.

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:

Nuoret ilmoittautuvat Pirkkolan treeneihin alla olevan ilmoittautumislinkin kautta. 

https://docs.google.com/forms/d/1JcHEKERUket9PjGfqon5OpVGYAZf2NNUrEZR328CrwU/edit

Maksu suoritetaan sähköpostilaskulla. 

Tiedustelut:

Joni Oilinki, 040-8345591, joni.oilinki@gmail.com

Tommy Ekblom, 0400-772625, tommy.ekblom@gmail.com

Ari Paunonen, 050-3375146, ari.paunonen@juoksija-lehti.fi