Nuorten kestävyysjuoksijoiden yhteisharjoitukset

Kevät 2017

Nuorten kestävyysjuoksijoiden vauhtitreenit Pirkkolan Urheilupuistossa jatkuvat kevätkaudella tiistaina 10.1. klo 18.00 alkaen. Kokoontuminen on Pirkkolan urheilukentän vieressä sijaitsevan huoltorakennuksen aulassa (sama paikka kuin aina ennenkin). Harjoitukset ovat tarkoitettu kaikille n. 12-19-vuotiaille juoksijoilla. Samaan aikaan Pirkkolassa harjoittelee myös aikuisia maajoukkuetason kestävyysjuoksijoita. Harjoituksia pidetään lähes viikoittain lokakuulta toukokuulle.

Pirkkolan yhteisharjoitukset ovat osa JUOKSULIIKE-konseptia, josta löydät lisätietoja sivuilta www.juoksuliike.fi. Tämä tarkoittaa sitä, että harjoitukset ovat avoimia myös aikuisille kilpa- ja kuntojuoksijoille. Näin yhteistreeneihin saadaan entistä enemmän menoa ja meininkiä. Nuorilla, aikuisilla kilpajuoksijoilla ja aikuisilla kuntojuoksijoilla on kuitenkin oma vastuuvalmentajansa ja nuorten harjoituksissa esimerkiksi tekniikkaosiot tehdään omana ryhmänä. Vaikka harjoituksessa on mukana eri-ikäisiä ja -tasoisia urheilijoita, rakennetaan harjoitukset siten, että kaikilla on mahdollisuus tehdä harjoitus oman tasonsa mukaisesti. Valmentajina toimivat Joni Oilinki, Janne Ukonmaanaho ja Antti Leskinen

Harjoitusten tarkoituksena on:

- Tukea alueen eri seuroja kestävyysjuoksutoiminnan kehittämisessä. Harjoitukset täydentävät erinomaisesti seurojen nuorisovalmennusryhmissä harjoittelevien kestävyysjuoksusta kiinnostuneiden nuorten harjoittelua.

- Luoda alueen nuorille kestävyysjuoksijoille mahdollisuuden tehdä laadukkaita yhteisharjoituksia muiden saman ikäisten urheilijoiden kanssa yli seurarajojen.

- Harjoituksissa keskitytään harjoituskausittain olennaisimpien kestävyysharjoitusten tekemiseen. Esimerkiksi syksyllä painotuksena on vauhtikestävyys eri-ikäisille soveltuvin tavoin tehtynä. Harjoituksissa on mukana myös juoksutekniikkaan ja liikkuvuuteen liittyviä osioita.

Harjoitusohjelma, kevät 2017:

Pääharjoitus:
10.1.    2x 8min (taso 3) / 2min palautus + 2-4x 4min (taso 4) / 90s
17.1.    3-6 x 6 min (taso 3-4) / 90 s
24.1.    4 min (taso 3) + 6 min (taso 3-4) + 8 min (taso 3-4) (+ 6min+ 2x 4min)
31.1.    10min (taso 2-3) + Vauhtileikittely STOP and GO -kylteillä, vedot n. 200-400m. Vetoja 2-4x (400m+ 300m+200m). Kevyt viikko

7.2.      2x 8min (taso 3) / 2min palautus+ 2-4x 4min (taso 4) / 90s
14.2.    3-6 x 6 min (taso 3-4) / 90 s

28.2.    3-5 x 8 min (taso 3-4) / 2min
7.3.      3-6 x 6 min (taso 3-4) / 90 s
14.3.    8 min (taso 3-4) + 6 min (taso 3-4) + 2-4 x 4 min (taso 4)
21.3.    12min (taso 2-3)+ 8x30 s mäkiveto ( + 12min (taso 2)). Kevyt viikko

28.3.    2x 6min (taso 3-4) + 10x 45s ylämäki (taso 4-5) / palautus n. 1.30 (hölkkä alas)
4.4.      4-7x 3min (taso 4) / 2min palautus
11.4.    10min (taso 2-3)+ Vauhtileikittely STOP and GO- kylteillä, vedot n. 30s-1min 30s. Vetoja 2-4x (60s+ 45s+ 30s). Kevyt viikko

18.4.    3-6 x 6 min (taso 3-4) / 90 s
25.4     2x 6min (taso 3-4) + 10x 30s ylämäki (taso 4-5) / palautus n. 1.30 /hölkkä alas
2.5.      4-7x 3min (taso 4) / 2min palautus (Junnut kevyt viikko, SM-maastot)
9.5.     10min (taso 2-3)+ Vauhtileikittely STOP and GO- kylteillä, vedot n. 30s-1min 30s. Vetoja 1-4x (45s+ 30s+ 15s) (taso 4). Kevyt viikko

Harjoitusten hinnat:

Lisenssiurheilijoilta kevätkausi 17 harjoitusta 45 euroa.

Nuorten valmentajat ovat tietenkin tervetulleita mukaan harjoituksiin ilman maksua.

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:

Pirkkolan treeneihin ilmoittaudutaan alla olevan Juoksuliikkeen ilmoittautumislinkin kautta. Huomioi, että kevätkauden 45 euron ilmoittautumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Maksu onnistuu verkkopankin kautta tai luottokortilla. Voit halutessasi käyttää myös Smartumin ja Luottokunnan liikunta- ja virikeseteleitä, joiden käyttöön ohjeet löytyvät lomakkeelta.

http://shop.sbrfinland.com/register.php?id=44 

Tiedustelut Antti Leskinen (040 8324281), Janne Ukonmaanaho (040 8218506) ja Joni Oilinki (040 8345591)